Unikalaus fizinio raštingumo modelio įgyvendinimui Lietuvoje ruošiami nacionaliniai instruktoriai

2022 m. birželio 14 d.

S. Čirba

Nuo praėjusių metų pabaigos Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) iniciatyva ikimokyklinio ir pradinio ugdymo amžiaus vaikų švietimui Lietuvoje kuriamas unikalus fizinio raštingumo modelis.

Modelio kūrimas ir įgyvendinimas vyksta keturiais etapais: šalių fizinio raštingumo modelių analizė, situacijos Lietuvoje analizė, fizinio raštingumo modelio, gairių ir praktinių metodų sukūrimas ir mokymai pedagogams metodikos bei modelio taikymui.

Gegužės mėnesį pirmuosiuose mokymuose jau dalyvavę pedagogai birželį vėl susitiko Vilniuje, kur mokėsi tapti nacionaliniais fizinio raštingumo lektoriais, kurie vėliau imsis apmokyti kitus pedagogus visoje Lietuvoje.

+15

„Pirmųjų mokymu metu daugiau fokusavomės į paties fizinio raštingumo sąvokos, apibrėžimo perteikimą, į vaiko pažangos stebėjimą ir kaip dirbti praktinį darbą su vaikais remiantis fizinio raštingumo modeliu. Antrųjų mokymų metu jau kreipėme dėmesį į darbą su suaugusiais, kaip juos apmokyti darbui su vaikais, kaip jiems paaiškinti fizinio raštingumo sąvoką. Trumpai tariant – kaip paskleisti fizinio raštingumo svarbą ir padėti jį įgyvendinti visoje Lietuvoje“, – po mokymų kalbėjo Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos prezidentė Audronė Vizbarienė.

S. Čirbos nuotr.

Projekto įgyvendinimui LTOK pasitelkė patyrusius partnerius iš Didžiosios Britanijos, „Youth Sport Trust International“ organizacijos. Antruosius mokymus įgyvendino organizacijos atstovė, fizinio aktyvumo eskpertė Viv Holt.

„Šie mokymai man buvo pats ryškiausias pastarojo mėnesio įvykis. Ir taip yra todėl, kad jūs turite ypatingai talentingus, kūrybingus, motyvuotus pedagogus, kurie puikiai supranta fizinio raštingumo svarbą. Per trumpą laiką jie įgijo visas reikalingas savybes tapti fizinio raštingumo lektoriais suaugusiems ir galiu pasakyti, kad su tokiais lektoriais jūs galite pasiekti reikšmingų pokyčių.

Man labai gera matyti, kaip entuziastingai jie įsitraukia į visas veiklas. Po pirmųjų mokymų pedagogai grįžo su daugybe pavyzdžių, kaip jiems sekėsi įgyvendinti fizinio raštingumo gaires. Kai mes užsiimame praktinėmis veiklomis – jie trumpam tampa vaikais. Kai grįžtame prie teorijos, visi pedagogai profesionaliai įsitraukia į diskusijas. Jūs turite nuostabią komandą“, – dalyvių aktyvumu džiaugėsi V. Holt.

S. Čirbos nuotr.

Antrųjų mokymų metu pedagogai praktikavosi vesti fizinio raštingumo mokymus skirtingoms auditorijoms, analizavo galimai kilsiančius iššūkius, diskusijų metu atsakinėjo į klausimus, kurie galėtų kilti ateityje mokymuose dalyvausiantiems pedagogams, rengė fizinio raštingumo modelio svarbos pristatymus skirtingoms tikslinėms grupėms.

„Džiaugiuosi nuo žemės iki mėnulio ir atgal, kad pagaliau fiziniam raštingumui yra skiriamas didelis dėmesys. Mokymuose gauname be galo daug mums, mokytojams, prasmingos veiklos, tiek teorinės, tiek praktinės. O svarbiausia – čia turime aiškią struktūrą, kaip padaryti, ką padaryti, kaip pereiti per tam tikrus ugdymo kriterijus. O susirinkusi komanda yra nuostabi, motyvuota, draugiška, gyvas įrodymas, kad sveikame kūne – sveika siela“, – įspūdžiais dalijosi Vilniaus „Pažinimo Medžio“ mokyklos pradinio ugdymo pedagogė Jurgita Steponaitienė.

S. Čirbos nuotr.

Birželio pradžioje įgyvendintuose mokymuose lankėsi ir fizinio raštingumo modelio kūrimo darbo grupės nariai, Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo skyriaus nariai Valerijus Mordas ir Miglė Verseckaitė,

„Šis projektas, be jokios abejonės, skatins švietimo įstaigų bendruomenes papildomai domėtis sveika gyvensena bei padės formuoti fizinio aktyvumo įgūdžius nuo mažens. Projektas yra šiuolaikiškas ir tai puiki iniciatyva, padėsianti formuoti vaikų sveikos gyvensenos įgūdžius, skatins sveiką mitybą ir fizinį aktyvumą. Svarbu tai, kad kurdami šį modelį visi dalyviai dirba nuoširdžiai, supranta projekto aktualumą ir svarbą.

 

Savivaldybės įsitraukimas į kūrybos procesą yra svarbus, norint ateityje sėkmingai įdiegti modelį į ugdymo procesą bei skatinti pedagogus aktyviai naudotis parengta metodine medžiaga“, – po mokymų mintimis dalijosi M. Verseckaitė.

Po mokymų ir mentorystės programos, kurią planuojama įgyvendinti rugpjūčio mėnesį, visi dalyvavę specialistai (nacionaliniai instruktoriai) imsis mokyti kitus specialistus Lietuvoje ir plačiau skleisti fizinio raštingumo idėjas.

Fizinio raštingumo modelio sukūrimo projektas iš dalies finansuojamas iš Tarptautinio olimpinio komiteto Olimpinio solidarumo programos.

© 2018 LTOK, LTeam.
Svajonių įgyvendinimas: IT DREAMS