Olimpinio švietimo forumas

Olimpinio švietimo forumas – nuo 2015 metų LTOK organizuojamas vienos dienos renginys, skirtas olimpizmo naujovėms aptarti. Forumo tikslas – supažindinti pedagogus, savivaldybių ir jaunimo darbuotojus su kitokiomis ugdymo galimybėmis, įkvėpti, padėti plėsti akiratį, padėti atrasti savo profesiją ar veiklą iš naujo.

OLIMPINIO ŠVIETIMO FORUMAS

Olimpinio švietimo forume kasmet gvildenamos skirtingos temos, problematikos ir iššūkiai. Kiekviename renginyje dalyvauja kompetentingi pranešėjai iš Lietuvos ir užsienio, kurie pristato būdus kaip tuos iššūkius įveikti pasitelkus olimpines vertybes, kurie įkvepia pedagogus atrasti, susipažinti ir pritaikyti savo darbuose naujas, kitokias, inovatyvias ugdymo priemones.

Sportas yra universali priemonė, kuri yra naudojama auginti žmogų-asmenybę. Tai priemonė, kuri pirmiausia ugdo žmogų, tik po to – sportininką. Sporto pagalba žmonės atranda tokių dalykų, kurie padeda gyvenime – tai komandinis darbas, pagarba varžovui ir aplinkai, kilnaus elgesio suvokimas, galiausiai – greitas reagavimas, gebėjimai priimti sprendimus čia ir dabar, mokėti imtis iniciatyvos. Apie šias ir kitas olimpinio judėjimo naujoves Olimpinis švietimo forumas kviečia išgirsti ir diskutuoti kasmet.

2025 metais forumo tema buvo „Tai – daugiau nei tik sportas“. Renginio metu Prezidento Valdo Adamkaus vardo lengvosios atletikos manieže Kaune diskutuota apie sportą kaip asmenybės ugdymo pagrindą ir jo reikšmę tiek individualiam augimui, tiek visuomenės gerovei. Forume daug dėmesio skirta sporto indėliui į lyderystės ugdymą, vertybių formavimą, sveiką gyvenseną ir proto, kūno bei dvasios darną. Diskusijoje apie sportą kaip kelią į lyderystę savo patirtimi dalijosi Daina Gudzinevičiūtė, Aurimas Lankas ir Alina Adomaitytė. Jie pabrėžė, kad sportas ugdo atsakomybę, discipliną, valią bei drąsą – savybes, svarbias ne tik sporte, bet ir profesinėje veikloje. Treneris Ignas Kurklietis pristatė vaikų ugdymo per sportą modelį, kuriame svarbiausia – emocinė gerovė ir vertybinis pagrindas. Jo darbo principai ir pasiekimai įkvėpė diskusiją apie tai, kaip treneriai gali tapti gyvenimo mokytojais.Profesorius Arūnas Emeljanovas akcentavo fizinio aktyvumo būtinybę ir pabrėžė sveikos gyvensenos įtaką ne tik fizinei, bet ir psichikos sveikatai. Kartu su dr. Simona Pajaujiene, Inga Stasiulionyte ir Justinu Bardijevskiu diskutuota apie tai, kaip sveika gyvensena tampa investicija į tvarią valstybės ateitį. Diskusijoje apie proto, kūno ir dvasios darną Viktorija Senkutė, Artur Lebedenko-Swan ir Ričardas Doveika kalbėjo apie holistinį požiūrį į žmogų, emocinį sąmoningumą ir vidinį balansą. Forumo pabaigoje Vaida Jokšienė priminė, kad pokyčiai prasideda nuo vieno žmogaus, ir paragino sporto pamokas vertinti kaip erdvę augimui, įtraukimui ir bendrystei.

2024 metais forumo tema buvo „Bendras žingsnis į ateitį". Renginio metu Kauno sporto halėje gilintasi į specialiųjų poreikių turinčių asmenų ir lyčių integracijos aktualijas, diskutuota apie sportą ir fizinį aktyvumą, prieinamą visiems. Forume nagrinėti įtraukiojo ugdymo, sporto ir švietimo sektorių bendradarbiavimo bei įvairovės skatinimo klausimai. Gabrielė Tervidytė-Arandi pristatė įtraukiojo ugdymo esminių nuostatų kaitą ir efektyvius darbo metodus, o diskusijoje su Audrone Vizbariene, Valdu Jankausku ir Laima Telksniene aptartos strategijos, kaip sportą integruoti į švietimo institucijas. Mindaugas Bilius dalijosi paralimpinės vizijos įžvalgomis, pabrėždamas sporto vaidmenį kuriant įtraukesnę visuomenę. Olimpinės ir paralimpinės žaidynės kaip įvairovės šventė buvo aptartos diskusijoje, kurioje dalyvavo Diana Zagainova ir Gabrielė Čepavičiūtė.?” Kodėl verta pradėti? Vidinė ar išorinė motyvacija? Kokiomis priemonėmis galima skatinti būti fiziškai aktyviems? Į šiuos bei kitus aktualius klausimus 2023 metų Olimpinio švietimo forumo metu atsakyti padėjo savo sričių specialistai, visuomenėje žinomi veidai, mokslininkai, Lietuvos olimpiečiai bei sportininkai.

Dar 2021 m. vasarą Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) atnaujino daugiau kaip šimtmetį egzistavusį olimpinį šūkį – „Greičiau, aukščiau, tvirčiau“ (lot. Citius, altius, fortius), šalia pridedant žodį „kartu“ (lot. communis). Pasak TOK prezidento Thomo Bacho, šis žodis atspindi vienybę, kuri žmonijai yra itin būtina iššūkių kupinoje šio dešimtmečio pradžioje. Taip pat vienybė ir darbas komandoje siekiant bendro tikslo tai – viena svarbiausių Olimpinių vertybių esmių.

Forumo metu buvo gvildenamos pagridinės olimpinio ugdymo temos – pagarba, pastangomis pelnytas džiaugsmas, tobulumo siekimas, proto, kūno ir valios darna bei kilnus elgesys.

2019 metais įvykusio forumo tema buvo „Sportas + švietimas = 21 amžiaus galimybės“. Renginį organizuojantis LTOK užsibrėžė tikslą pažvelgti į ateitį: išsiaiškinti, kokios yra naujausios ugdymo per sportą tendencijos, kaip 21 amžiaus kompetencijos gali būti ugdomos per sportą ir fizinį aktyvumą, kaip sportas gali padėti jauno žmogaus, nebūtinai aktyviai sportuojančio, ugdymo procesui.

2018 metais septyni Olimpinio švietimo forumo pranešėjai iš  Didžiosios Britanijos, Etiopijos, Prancūzijos ir Lietuvos dalinosi patirtimi, skatinančia atsikratyti stereotipų, į skirtumus pažvelgti kaip į vienijimo galimybę pasitelkus sportą. Pagrindinė renginio tema buvo „Visi skirtingi, bet stiprūs kartu“.

Per penkerius metus renginyje pranešimus skaitė „Youth Sport Trust International“ tarptautinių programos vadovė Viv Holt, Paryžiaus Nantere universiteto dėstytojas ir Prancūzijos paralimpinio judėjimo atstovas Ludovic Buanec, Lietuvos sporto universiteto daktarė Brigita Miežienė, diskusijose su klausytojais patirtimi dalijosi buvusi profesionali futbolininkė iš Etiopijos Eskedar Maštavičienė, krepšinio treneris Marius Kiltinavičius, projekto „Jaunimas gali“ vadovas Arminas Vareika ir daugelis kitų.

Kaip ir visi kiti Lietuvos tautinio olimpinio komiteto organizuojami renginiai, taip ir Olimpinio švietimo forumas, yra nemokamas.

Akimirkos iš Olimpinio švietimo forumo 2023:

Olimpinio švietimo forumo akimirkos