Olimpinė nuosavybė(II): Paryžiaus olimpinėse žaidynėse – naujos galimybės sportininkams ir jų rėmėjams

2024 m. balandžio 3 d.

Vytauto Dranginio nuotr.

Viena taisyklė anksčiau daugumą prekių ženklų stabdė nuo darbo su sportininkais per olimpines žaidynes. Tačiau tai gali pasikeisti. Šiemet pirmą kartą sportininkams olimpinių žaidynių metu bus leidžiama dirbti su prekių ženklais, kurie nėra oficialūs Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) ar nacionalinių olimpinių komitetų (NOK) rėmėjai.

„Tai – naujovė, atsiradusi tik prieš artėjančias Paryžiaus olimpines žaidynes. Iki šiol olimpinių žaidynių metu tai buvo leidžiama tik olimpiniams partneriams“, – teigia Lietuvos olimpinio fondo (LOF) direktorė Lina Minderienė.

Lietuvos tautinis olimpinis komitetas kartu su advokatų kontora „Glimstedt“ tęsia straipsnių ciklą, kuriame komentuojamos unikalios olimpinių žaidynių taisyklės ir apribojimai naudojant olimpinę nuosavybę. Šie klausimai ypač aktualūs artėjant 2024 m. Paryžiaus olimpinėms žaidynėms. 

Pirmąjį straipsnį skaitykite ČIA.

Balandžio 18 d. – reklamos planų teikimo terminas

Galimybė varžytis olimpinėse žaidynėse yra vienas garbingiausių pasiekimų sportininko karjeroje. Tiesa, šiandien žaidynių dalyviai yra ne tik sportininkai – jie yra prekių ženklo ambasadoriai, rinkodaros atstovai, neretai ir nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose. Nors sportininko gebėjimas pasiekti auditoriją yra unikali galimybė prekių ženklų partneriams, vis dėlto, TOK tai kelia rūpesčių siekiant užtikrinti sąžiningą reklamą.

Ovidijus Speičys.

Ovidijus Speičys.

Vis dėlto atsižvelgdamas į situaciją TOK išleido naujas gaires, kurios suteikia sportininkams galimybę dalyvauti jų asmeninių rėmėjų reklaminėse kampanijose. Tai reiškia, kad sportininkai, oficialūs komandų atstovai ar kiti komandos nariai gali leisti, kad jų asmuo, vardas, atvaizdas ar sportiniai laimėjimai būtų naudojami reklamos tikslais.

„Pagal TOK patvirtintus 2024 Paryžiaus olimpinių žaidynių dalyvių komercinių galimybių principus, olimpiniai rėmėjai, kurie yra sudarę rėmimo sutartis su TOK arba NOK, savo reklamoje naudodami remiamų sportininkų atvaizdus privalo laikytis atitinkamos sutarties sąlygų bei visų šiuo klausimu TOK paskelbtų gairių. Savo ruožtu, jei sportininkų atvaizdus savo reklamoje naudoja ne olimpiniai rėmėjai, tokioje reklamoje jie negali naudoti olimpinės nuosavybės ar sukurti jokių kitų sąsajų su olimpinėmis žaidynėmis“, – pabrėžia advokatų kontoros „Glimstedt“ vyresnysis teisininkas Ovidijus Speičys.

Pavyzdžiui, net žinomi Paryžiaus simboliai, tokie kaip Eifelio bokštas ar Triumfo arka, atsidūrę reklamos fone, kurioje vaizduojamas olimpinių žaidynių dalyvis, būtų laikomi kuriančiais sąsajas su olimpinėmis žaidynėmis, todėl tokia reklama nebūtų leidžiama. Anot teisininko, reikėtų atkreipti dėmesį į dar vieną reklamos kategoriją – sportininko rezultatų susiejimą su tam tikru jo rėmėjo produktu.

„Reklama, kurioje sudaromas įspūdis, kad sportininkas pasiekė atitinkamus rezultatus naudodamas reklamuojamą produktą, taip pat nėra leistina. Šis draudimas taikytinas net ir tokiai reklamai, kurioje nėra jokių papildomų sąsajų su olimpinėmis žaidynėmis. Apie savo reklamos planus sportininkų rėmėjai turi informuoti TOK (jeigu reklama yra tarptautinė) arba LTOK (jeigu reklama yra tik Lietuvoje) ir gauti jų patvirtinimą, jog reklama atitinka keliamus reikalavimus. Šiais metais, prieš Paryžiaus olimpines žaidynes, tokio pobūdžio reklamas planuojančios įmonės atitinkamus pranešimus turi pateikti iki balandžio 18 d.“, – primena O. Speičys.

Socialinės medijos – ne išimtis

Daugelis prekių ženklų džiaugiasi ir didžiuojasi sportininkų pergalėmis socialiniuose tinkluose, tačiau artėjant olimpinėms žaidynėms Paryžiuje labai svarbu pabrėžti, kad atletų sveikinimo ar palaikymo žinutės socialinėje medijoje taip pat yra laikomos reklama.

Lina Minderienė.

Lina Minderienė.

„Taisyklėse ši dalis vadinama „sveikinamąja reklama“, tokia reklama laikomos palaikymo ir sveikinamosios žinutės. Olimpinių žaidynių laikotarpiu, kuris skaičiuojamas nuo liepos 18 iki rugpjūčio 13 d., sveikinamoji reklama galima tik olimpiniams partneriams. Visiems kitiems prekių ženklams – tik prieš žaidynių laikotarpį ir po jo ir nenaudojant jokios olimpinės nuosavybės“, – akcentuoja LOF direktorė L. Minderienė.

Žaidynių atletams taip pat leidžiama padėkoti rėmėjams socialiniuose tinkluose, tačiau įrašuose neturi būti jokių užuominų, kad gaminys ar paslauga pagerino pasirodymą, neturi būti jokių rekomendacijų reklaminiais tikslais ir turi būti laikomasi TOK ir NOK nustatytų taisyklių, susijusių su veikla, kuri yra nesuderinama su olimpinio judėjimo ar NOK vertybėmis.

Svarbu išskirti, kad vienam neolimpiniam partneriui gali būti skiriama tik viena padėkos žinutė asmeninėje socialinių tinklų paskyroje.

Kaip teigiama 40-oje taisyklėje, identiška turinio žinutė, paskelbta tuo pačiu metu keliose socialinių tinklų platformose, laikoma viena žinute. Tokie įrašai „neturi sudaryti jokių prielaidų manyti, kad egzistuoja komercinis ryšys tarp TOK, 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių, NOK ar nacionalinės olimpinės komandos ir neolimpinio partnerio.“

Tiesa, sportininkai galės džiaugtis pasiekimais rašydami savo socialinių tinklų paskyrose arba dalindamiesi TOK, nacionalinių olimpinių komandų ar jų NOK socialinių tinklų paskyrų įrašais. Tačiau perkeldami tokį turinį ar juo dalindamiesi, dalyviai negali įtraukti padėkos žinučių neolimpiniams partneriams ar teikti kitokio pobūdžio su jais susijusių nuorodų.

Primename, kad 2024 metų Paryžiaus olimpinės žaidynės vyks liepos 26 – rugpjūčio 11 dienomis, o vietas jose jau yra užsitikrinę 27 Lietuvos sportininkai.

Daugiau informacijos:

Lietuvos olimpinio fondo direktorė Lina Minderienė, +37066093377, lina.minderiene@ltok.lt

Advokatų kontoros „Glimstedt“ Marketingo ir komunikacijos vadovė Anželika Voinė,  +37061915116, a.voine@glimstedt.lt

© 2018 LTOK, LTeam.
Svajonių įgyvendinimas: IT DREAMS