15 sporto trenerių sėkmingai baigė kasmetinius sporto administravimo mokymus, kuriuos organizavo Lietuvos tautinis olimpinis komitetas. Šie mokymai – tai dalis tarptautinio projekto, vykdomo kartu su Tarptautinio olimpinio komiteto Olimpiniu solidarumu. Jie skirti gilinti trenerių administracines, vadybines ir komunikacines kompetencijas, atliepiant naujausias tendencijas sporto srityje.
„Mokymų programa, organizuojama jau aštuntus metus, šiemet pasižymėjo temų įvairove ir aktualumu: nuo olimpinių vertybių iki psichologijos, nuo laiko planavimo iki socialinių tinklų galimybių sporte. Treneriai buvo kviečiami ne tik klausyti paskaitų, bet ir aktyviai dalyvauti praktinėse užduotyse, grupinėse diskusijose bei analizuoti asmeninius atvejus“, – sakė mokymų organizatorė LTOK Olimpinio sporto direktorė Agnė Vanagienė.
Gilino praktinius įgūdžius: nuo planavimo iki komunikacijos
Pirmąją mokymų dieną dalyviai išklausė įvadinę paskaitą apie olimpines žaidynes ir olimpinio judėjimo principus. LTOK Olimpinio sporto direktorė A. Vanagienė dalijosi žiniomis apie pagrindines olimpizmo vertybes ir jų taikymą šiuolaikiniame sporte.
Antrąją dieną treneriai gilino gebėjimus laiko planavimo srityje. Lektoriaus Lauro Balaišos vedami, jie dirbo mažose grupėse, sprendė praktines užduotis, analizavo tyrimų rezultatus ir ieškojo būdų efektyviau organizuoti kasdienius darbus sporto veikloje.
Trečiąją dieną buvo nagrinėtos socialinių tinklų galimybės – kaip šiuolaikiniai komunikacijos kanalai gali prisidėti prie sporto organizacijų matomumo ir sėkmės. Lektorės Dominyka Venciūtė ir Agota Savickaitė pristatė šiuolaikines tendencijas, o dalyviai praktiškai pritaikė įgytas žinias.
Paskutinę dieną treneriai gilinosi į sporto psichologiją. Rytis Komičius vedė užsiėmimus apie emocinį intelektą, sportininkų motyvavimą ir konfliktų valdymą komandoje. Šie užsiėmimai padėjo treneriams geriau suprasti tiek save, tiek sportininkus.
Treneriai privalo taikytis prie šiuolaikinių tendencijų
Viena mokymų dalyvių buvo tris kartus olimpinėse žaidynėse dalyvavusi Rūta Paškauskienė – viena ryškiausių Lietuvos stalo tenisininkių, daugkartinė Europos čempionė ir viena tituluočiausių šios sporto šakos atstovių Lietuvoje. Per savo karjerą ji iškovojo daugiau nei 20 medalių Europos čempionatuose, atstovavo Lietuvai ketveriose olimpinėse žaidynėse ir tapo pavyzdžiu jaunajai sportininkų kartai.
R. Paškauskienė pasižymi ne tik išskirtiniu talentu ir ištverme, bet ir ilgaamžiškumu sporte – jos pavardė ne vienerius metus skambėjo tarp stipriausių Europos žaidėjų. Baigusi aktyvią sportinę karjerą, ji toliau prisideda prie stalo teniso plėtros Lietuvoje, dalindamasi savo patirtimi su jaunimu.
„Dabar pereinamasis etapas, norisi įsitraukti, visi žino kaip sportininkams sunku būna baigus karjerą. Kas dabar bus – keliamas toks klausimas įprastai. Todėl tokie kursai labai naudingi, ko nors išmoksti, susipažįsti su žmonėmis.
Baigusi sportinę karjerą kiek pailsėjau ir dabar žaidžiu su tokiais vaikais pažengusiais. Dirbu trenerių brigadoje, kur iš esmės užsiimu sparingu – pati žaidžiu. Jau sunkoka lenkti nugarą pačiai, ten 12-18 metų vaikai ir porą metų dirbu.
Dabar sportininkai tokias galimybes turi – tiek daug skirtingų specialistų. Dirba ir sporto psichologai, fizinio rengimo specialistai, aš dar buvau tais laikais, kai treneris atliko visas funkcijas: ir psichologo, ir trenerio, ir organizacinio vadybinio. Labai įdomu palyginti, sužinai ką nors daugiau“, – savo įžvalgas dėstė stalo teniso trenere dirbanti R. Paškauskienė.
Kitas mokymuose dalyvavęs „BC Deivės“ krepšinio komandos trenerio asistentas Deimantas Valionis pripažino, kad šiuolaikiškas požiūris į bendravimą su jaunaisiais sportininkais yra būtinas siekiant sklandesnio rezultato.
„Daug kursų esu baigęs, bet šie buvo konkrečiai apie tai, kas aktualu treneriams. Kai paaiškino kiek daug duoda naudos tie patys socialiniai tinklai, siekiant pritraukti vaikus, labiau atrandant tarpusavio ryšį. Tikrai daug naudingų žinių įgijau, jau galvoju kaip jas pritaikysiu.
Kitos svarbios temos, kurias aptarėme, buvo patarimai kaip spręsti konfliktus su auklėtiniais. Svarbiausia, yra išlikti šaltam ir nespręsti situacijos kol gali būti emocingi. Kaip analizuoti koks yra žmogus, su kuriuo bendrausi.
Keičiasi laikai, nebegali taip pat treniruoti vaikų taip pat, kaip tave treniravo, pavyzdžiui. Tie visi socialiniai tinklai, vaikams patinka, kai treneris jais naudojasi. Tada auklėtinės supranta, kad treneris žino kas joms svarbu, aktualu gyvenime. Lengviau rasti bendrą kalbą treniruotėse siekiant rezultatų“, – sakė D. Valionis, kuris šią vasarą merginų iki 20 metų čempionate bus Lietuvos krepšinio rinktinės trenerio asistentu.
Įgūdžiai, skatinantys profesionalumą sporto administravime
Mokymais siekta ne tik perteikti teorines žinias, bet ir ugdyti praktinius įgūdžius – gebėjimą rengti sporto plėtros priemones, taikyti procedūras, kurios padeda sportui klestėti, bei prisidėti prie sporto organizacijų profesionalumo kėlimo. Projekto metu akcentuota ne tik vadyba, bet ir kritinis mąstymas, komandinis darbas bei gebėjimas prisitaikyti prie kintančios aplinkos.
Pasibaigus mokymams, dalyviai aplankė LTOK būstinę ir atsiėmė sertifikatus, simbolizuojančius jų įgytas kompetencijas.
Lietuvos tautinis olimpinis komitetas kasmet organizuoja net trejus sporto administravimo mokymus – treneriams, vadybininkams ir pažengusiems sporto specialistams. Tikimasi, kad šios iniciatyvos ne tik prisideda prie asmeninio tobulėjimo, bet ir paskatina dalyvius dalytis patirtimi bei kurti stipresnę sporto bendruomenę Lietuvoje.