Nuo Europos žaidynių medalio A. Olijniką ir R. Nekriošių skyrė akimirksnis

2019 m. birželio 26 d.

Andrejus Olijnikas ir Ričardas Nekriošius

0,022 sek. Arba keli centimetrai. Tiek nuo Europos žaidynių medalio 1000 m distancijoje skyrė Lietuvos dvivietės baidarės įgulą Andrejų Olijniką ir Ričardą Nekriošių. Kanojininkas Vadimas Korobovas finale liko aštuntas.

Lyg pagal įtempto trilerio scenarijų vykusiame finaliniame dviviečių baidarių plaukime devintuoju taku irklavę lietuviai pirmavo daugiau nei pusę distancijos. Finišuodami mūsų šalies sportininkai taip pat buvo beveik vienoje linijoje su lyderiais. Tačiau paskutinę akimirką fortūna buvo palankesnė varžovams.

Lietuvos sportininkai, distanciąj įveikę per 3 min. 19,045 sek., nuo trečiąją vietą užėmusių rusų atsiliko vos 0,022 sek., nuo sidabrą laimėjusių ukrainiečių – 0,180 sek., nuo čempionais tapusių vokiečių – 0,870 sek.

„Mintys – dviprasmės. Džiaugiamės, kad pasiekėme savo geriausią rezultatą Europos čempionate, nes žaidynės prilyginamos Europos čempionatui. Kita vertus, apmaudu. Nes jautėme, kad irkluojame labai gerai ir yra šansas net laimėti. Tačiau pritrūko kelių centimetrų iki medalio“, – rezultatą vertino A.Olijnikas.

„Treneris Sergejus Sorokinas buvo suplanavęs tokią taktiką. Ją išpildėme. Pritrūko tik sėkmės“, – antrino R.Nekriošius.

A.Olijnikas teigė, jog irkluodamas nematė, kaip sekasi varžovams: „Mes irkluojame susikoncentravę tiesiai į finišą. Varžovus gali jausti tik periferiškai. Vidury distancijos nesidairome. Net prieš startą sutariame dėl to. Treneris davė nurodymus dėl taktikos, nes buvo mūsų takui palankus šoninis vėjas ir turėjome tuo pasinaudoti. Sukome didesnį yrių intensyvumą.“

Lietuvos sportininkus Minsko pašonėje esančiame Zaslavlio irklavimo centre audringai paiko ir kelios dešimtys sirgalių, mūsų šalies delegacijos narių.

„Likus apie 400-500 m jau išgirdau skanduojant Lietuva“, – prisiminė R.Nekriošius. „O aš išgirdau likus gal šimtui metrų. Pajutau, kaip stumia jėga į finišą“, – nusišypsojo A.Olijnikas. „Tai tik parodo, kad mano klaausa geresnė, nors Andrius ir muzikantas“, – įgėlė Ričardas. Jį iš tribūnų palaikė, o po finišo apkabino žmona, maratonininkė Vaida Žūsinaitė-Nekrošienė. Rugpjūtį pora turėtų susilaukti pirmagimio.

Fortūna finale nebuvo palanki ir kanojininkui Vadimui Korobovui. Pusfinalyje Lietuvos rekordą 1000 m vienviečių kanojų rungtyje pasiekęs atletas finale irklavo daug lėčiau. Kaip ir kiti sportininkai.

Mūsų šalies kanojininkas finale trečiadienį finišavo per 4 min. 13,583 sek. ir aplenkė tik čeką Martiną Fuksą (4 min. 20,631 sek.). Nugalėjo lenkas Tomaszas Kaczoras (3 min. 57,953 sek.). Pusfinalyje V.Korobovas šią distanciją įveikė per 3 min. 49,412 sek.

„Fortūna nusisuko. Šiandien vėjas buvo palankus tiems, kurie irkluoja iš kairės pusės, jiems nereikėjo galvoti dar ir apie vairavimą. Jie ir užėmė pirmas keturias vietas. O kiti, tarp jų ir aš, irkluojame iš dešinės. Tai tik pastebėjimas, neieškau pasiteisinimo. Tik kartais fortūna irgi lemia.

Toks oras, kaip šiandien, labai netinkamas. Visų rezultatai prastesni. Vakar pasiekiau Lietuvos rekordą. Ir taip užsidegiau, kad galiu kovoti. Gaila, nepavyko. Bet įrodžiau, kad galiu varyti su favoritais. Dabar reikia toliau dirbti“, – aiškino 22 metų V.Korobovas.

Jau už pusantros savaitės jo laukia Europos jaunimo iki 23 metų čempionatas. „Ten privalau atsigriebti. O dar už savaitės laukia Lietuvos čempionatas. Jame vyks atranka į pasaulio čempionatą. Po to – pusė savaitės poilsio ir mėnesį ruošiuosi pasaulio čempionatui“, – kalbėjo kanojininkas.

Lietuvos čempionate kovos visi stipriausi šalies baidarų ir kanojų irkluotojai. A.Olijnikas ir R.Nekriošius planuoja startuoti ir dviviečių, ir keturviečių varžybose.

Šiandien Europos žaidynėse jėgas bandys dar trys Lietuvos sportininkai – 200 m distancijų atrankoje dalyvaus kanojininkai Rūta Dagytė ir Henrikas Žustautas bei baidarininkas Arturas Seja.