Apdovanoti „Olimpinės kartos“ laureatai

2019 m. kovo 26 d.

Praėjusią savaitę vykusiame „Olimpinio švietimo forume“ apdovanoti „Olimpinės kartos“ programos laureatai – aktyviausi programos dalyviai, inovatyviausi projektai, kilnūs poelgiai. Tai Lietuvos tautinio olimpinio komiteto mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams skirta programa, kurioje sportas yra naudojamas fizinio ir vertybinio ugdymo pagrindo kūrimui.

Į šių metų „Olimpinės kartos“ apdovanojimus pretendavo 24 asmenys, juos organizatoriams atsiųstomis paraiškomis siūlė programoje dalyvaujančios įstaigos. Auditorijos aplodismentų, diplomų, piniginių prizų bei specialių „Olimpinės kartos“ programos statulėlių sulaukė 7 nugalėtojai.

Metų ikimokyklinės įstaigos pedagoge paskelbta Jolanta Terminienė. Judesio korekcijos pedagogė – kūrybinga, atsakinga, savo pedagogine veikla stiprina ugdytinių saugumą ir sveikatą. Įstaigos įkurtame sveikatos cente ji organizuoja užsiėmimus vaikams su ydinga, netaisyklinga laikysena, tiems, kurie turi problemų dėl judamojo aparato.

Metų bendrojo lavinimo pedagoge tapo Irena Vidžiūnienė. Ši ugdytoja ypač aktyviai įsitraukė į programos „Olimpinė karta“ veiklą, į ją įtraukė ir gimnazijos bendruomenę. 2017 m. rudenį mokytojos dėka Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijoje buvo įkurtas mokinių sporto komitetas, kuris organizuoja visus mokyklos sporto ir sveikatinimosi renginius.

Apdovanojimą už olimpiškiausią ikimokyklinę įstaigą atsiėmė Mažeikių lopšelis-darželis „Buratinas“. Jame olimpizmas integruojamas į visas vaikų veiklas. Ugdytiniai dailės valandėlėse piešė olimpinius simbolius, dekoravo olimpines kepuraites, gamino olimpinius medalius, lipdė olimpines taures. Darželio vaikams organizuotos viktorinos apie olimpines rungtis, sveiką mitybą, sporto naudą sveikatai, olimpines vertybes.

Metų olimpiškiausia mokykla tapo Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija. 2017 m. Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijoje įkurtas Mokinių sporto komitetas subūrė dešimtį mokinių bendram darbui organizuojant sporto renginius. Mokinių dėka gimnazijoje įvyko net septyniolika renginių, į kuriuos įsitraukė gimnazijos, Šiaulių miesto ir kitų šalių mokiniai bei mokytojai. Į vieną iš renginių buvo pakviesti ir globos namų auklėtiniai.

 geriausią ikimokyklinės įstaigos projektą prizą atsiėmė Telšių lopšelio-darželio „Eglutė“ atstovai. To „kaltininkas“ – darželio ugdytojų organizuotas projektas „Fizinės veiklos poreikis vaikams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių“. Projekto tikslas – įtraukti ikimokyklinio amžiaus vaikus ir specialiųjų poreikių vaikus į sportinę, šviečiamąją veiklą formuojant visapusišką asmenybę. Visos projekto veiklos buvo apgalvotos iš anksto. Prie organizavimo prisijungė visa darželio bendruomenė, tėveliai.

Geriausiu metų mokyklos projektu paskelbtas Alytaus rajono Butrimonių gimnazijos projektas „AdamkiadaProjekto „Respublikinė mokinių sporto ir meno šventė „ADAMKIADA“ tikslas – plėtoti respublikos mokyklų bendradarbiavimą bei partnerystę, per sportą ir meną ugdant gabius mokinius sąmoningais, pilietiškai aktyviais, puoselėjančiais tradicijas ir tautines bei olimpines vertybes, žmonėmis.

Už metų kilnų poelgį apdovanotas Karolis Kinderis, Kuršėnų Daugėlių pagrindinės mokyklos mokinys, kurio kilnus poelgis paskatino mokyklos bendruomenę pažvelgti į šalia esančius ir suprasti, kad pagarba ir pagalba dažnai reikalinga net tada, kai, atrodo, kad jos visai nereikia.

Mokykloje vyko olimpinė diena „Aš, sportas ir negalia“. Ji buvo organizuota kartu su Šiaulių regiono neįgaliųjų sporto klubais. Mokyklos varžybų nugalėtojai buvo apdovanojami medaliais ir šokolado plytelėmis. Karolis laimėjo kroso varžybas ir 3 sportines estafetes. Vaikinas medalius pasiliko sau, o saldžius prizus padovanojo negalią turintiems žmonėms. Gal šis poelgis ir nebūtų vertas dėmesio, jeigu… Karolis auga 6 mažamečių vaikų šeimoje, vaikus augina vienas tėtis. Jis galėjo šiuos prizus parnešti savo broliukams ir sesutėms, tačiau vaikino gera širdis nusprendė, kad yra dar labiau likimo nuskriaustų žmonių, kuriems reikia pagalbos. „Aš didžiuojuosi tokiu Karolio elgesiu ir siūlau jį nominuoti „Fair Play“ prizu, sakė Karolio mokytojas Romualdas Juodis.

„Olimpinės kartos“ apdovanojimai vyko ketvirtą kartą.

„Olimpinė karta” – tai 17 metų vykstanti ilgalaikė programa, skirta vaikų ir jaunimo olimpiniam ugdymui, olimpinių idėjų ir sporto kaip ugdymo priemonės sklaidai Lietuvoje. Projekte dalyvauja 120 ikimokyklinių įstaigų ir bendrojo ugdymo mokyklų iš visos šalies.

Olimpinis švietimas – tai edukacinė veikla, skleidžianti olimpizmo idealus ir vertybes ypatingai vaikams ir jaunimui. Lietuvos tautinis olimpinis komitetas – institucija, reprezentuojanti olimpinį judėjimą ir jo sklaidą Lietuvoje.

„Olimpinės kartos“ misija – ugdyti olimpiečius sporte ir gyvenime, tikslas – per sportą ugdyti laimingus, sveikus ir aktyvius Lietuvos vaikus, projekto uždaviniai – skatinti vaikus ir jaunimą sportuoti bei mokytis per sportą, formuoti harmoningą, kūrybingą, atsakingą asmenybę, kleisti olimpizmo idealus, gerinti Lietuvos vaikų sveikatą, stiprinti sporto svarbą visuomenės tarpe.

© 2018 LTOK, LTeam.
Svajonių įgyvendinimas: IT DREAMS