Media tyrimas

                                          Olympic Solidaritu

2015 m. pabaigoje – 2016 m. pradžioje Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) užsakymu bendrovė „TNS LT“ atliko sporto komunikacijos Lietuvoje analizę ir visuomenės apklausą. Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) Olimpinio solidarumo programos finansuotas tyrimas atskleidė, kad Lietuvos portalai ir TV kanalai moterų sportui skiria kur kas mažiau dėmesio nei vyrų sportui, tačiau visuomenė norėtų stebėti daugiau moterų varžybų transliacijų. Kad moterų varžybų rodoma per mažai, sutinka net tie, kurių manymu vyrų varžybas stebėti įdomiau.

Vyrų sportas dominuoja interneto portaluose ir televizijos kanaluose

Lietuvos sporto komunikacijos tyrimo metu buvo analizuojama 2013 – 2014 m. interneto portaluose skelbta informacija apie 2016 m. Lietuvos olimpinės rinktinės kandidatus ir 2014 m. sausio 1d. – 2015 m. kovo 1 d. televizijos kanalų transliacijos. Tiriamuoju laikotarpiu buvo įvertinti 51 882 pranešimai internete ir 7 119 transliuotų varžybų.

Pranešimų, kuriuose minimi Lietuvos sportininkai, interneto žiniasklaidoje užfiksuota 4,5 karto daugiau, nei pranešimų, kuriuose minimos sportininkės. Daugiausiai apie moteris sportininkes rašo portalas sportas.info (32 proc. turinio apie moteris ir 68 proc. turinio apie vyrus), mažiausiai, nevertinant krepšinio portalų – Alfa.lt (tik 15 proc. turinio apie sportininkes).

Žiniasklaidoje sportininkai ir sportininkės dažniausiai minimi sporto informacijos kontekste (94 proc. visų paminėjimų).

Įdomu, kad informacijos turinys pagal lytį skiriasi ne sportinio konteksto pranešimuose. Vyrai dažniausiai minimi šeimos (29 proc. pranešimų), pramogų (24 proc. pranešimų) ir gyvenimo būdo (21 proc. pranešimų) kontekste. Tuo tarpu moterys daugiausia minimos gyvenimo būdo (36 proc.), visuomeninės veiklos (21 proc.) ir pramogų (18 proc.) kontekste.

Televizijos kanaluose taip pat dominuoja vyrų sportas. Tiriamu laikotarpiu vyrų sporto varžybų transliacijos sudarė 97 proc. visų rodytų varžybų. Daugiausiai moterų varžybų transliuoja „Lietuvos ryto“ televizija – 33,8 proc. visų šio kanalo rodytų varžybų kovojo moterys.

Visuomenės nuomonė: moterų varžybų transliuojama per mažai

Siekdama išsiaiškinti visuomenės susodomėjimą moterų sportu, bendrovė „TNS LT“ internetu apklausė 505 respondentus.

Du trečdaliai respondentų (65 proc.) sutinka, kad sporte tiek pat pasiekia ir vyrai ir moterys, ketvirtadalis (27 proc.) mano, kad sporte vyrai gali pasiekti daugiau nei moterys ir tik 1 proc. palaiko nuomonę, jog moterys sporte pasiekia daugiau nei vyrai.

Nors daugiau nei pusė apklaustųjų (55 proc.) teigia, kad jiems įdomiau žiūrėti vyrų varžybas, tačiau taip pat daugiau nei pusė (55 proc.) visų respondentų sutinka su nuomone, kad Lietuvos kanalai transliuoja per mažai varžybų, kuriose dalyvauja moterys. Norą matyti daugiau moterų varžybų išreiškė 45 proc. visų respondentų.

Sporto mėgėjai, palyginus su visais apklaustaisiais, yra labiau linkę manyti, kad moterų varžybų rodoma per mažai (68 proc.) ir daugiau nei pusė jų (55 proc.) nori šių varžybų matyti daugiau.

Nemažai daliai apklaustųjų (37 proc.) įdomu stebėti tiek vyrų, tiek moterų varžybas. Jų nuomone, viskas priklauso nuo sporto šakos, o ne nuo sportininko lyties.

Tik 2 proc. respondentų teigia, kad moterų varžybas įdomiau stebėti nei vyrų ir tik 1 proc. mano, kad moterys sporte pasiekia daugiau nei vyrai.

Žiniasklaidos tyrimo rezultatus galite parsisiųsti čia.
Visuomenės nuomonės apklausos rezultatus galite parsisiųsti čia.

***

Lyčių lygybė yra viena iš strateginių Tarptautinio olimpinio komiteto veiklos sričių. Lyčių lygybės komisijos yra įsteigtos Tarptautiniame olimpiniame komitete, Europos olimpinių komitetų asociacijoje (EOC) ir nacionaliniuose olimpiniuose komitetuose. LTOK prezidentė yra Europos olimpinių komitetų asociacijos lyčių lygybės komisijos pirmininkė.

Olimpinis solidarumas yra Tarptautinio olimpinio komiteto (TOK) programa, skirta sportininkų meistriškumo, trenerių bei sporto administratorių kvalifikacijos kėlimui, bei olimpinių idealų sklaidai. Programa įgyvendinama kartu su nacionaliniais olimpiniais komitetais.

Partneriai

tv3 logo cmyk TV6 LOGO 2013 tv3 lt Maxima logo web Wake your body loto

Rėmėjai

Affidea logos RGB 5 web RC logo web glimstedt nike l r impuls audimas 176x108px2

© 2013 LTOK. Visos teisės saugomos.

IDEA – interneto svetainių kūrimas